مغز محمد رضا گلزار محمدرضا گلزار حسن روحانی

مغز: محمد رضا گلزار محمدرضا گلزار حسن روحانی رسانه ها تصویری محمدرضا تصویر اخبار سینما

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری شهرزاد، فصل سوم باعشق تر می شود

    فصل دوم «شهرزاد» در حالی تمام شد که به اعتقاد بعضی نسبت به فصل اول افت داشت و خصوصا جای خالی «بزرگ آقا» با بازی «علی نصیریان» پر نشد و بیش از آن که باعشق باشد م

    شهرزاد، فصل سوم باعشق تر می شود

    شهرزاد، فصل سوم باعشق تر می شود

    عبارات مهم : سریال

    فصل دوم «شهرزاد» در حالی تمام شد که به اعتقاد بعضی نسبت به فصل اول افت داشت و خصوصا جای خالی «بزرگ آقا» با بازی «علی نصیریان» پر نشد و بیش از آن که باعشق باشد معمایی و جنایی بود.

    فصل دوم «شهرزاد» در حالی تمام شد که به اعتقاد بعضی نسبت به فصل اول افت داشت و خصوصا جای خالی «بزرگ آقا» با بازی «علی نصیریان» پر نشد و بیش از آن که باعشق باشد معمایی و جنایی بود. نشریه الکترونیکی «شهرزاد» راجع به فصل دوم و سرمایه گذاری و چشم انداز فصل سوم با سیدمحمد امامی تهیه کننده آن گفت و گو کرده است:

    اطلاعات خیلی زیادی راجع به شما وجود ندارد. بنابراین بهتر است همین ابتدا کمی راجع به خودتان صحبت کنیم و این که چطور شد به یکباره وارد صنعت فیلم و سریال شدید؟

    شهرزاد، فصل سوم باعشق تر می شود

    لیسانس مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد مدیریت دارم و در خانواده ای اصفهانی بزرگ شده است ام و علاقه به هنر و فعالیت هنری در آنها وجود داشته هست. علاقه من به فرهنگ و سینما به واسطه خانواده بوده، پدربزرگم نقاش و خطاط بوده است.

    خودتان فعالیت هنری نداشتید؟

    به نظرم باید بگویم زیاد مخاطب هنر هستم تا این که خودم مهارتی در این حوزه داشته باشم. به هر حال زمینه علاقه به این فضا وجود داشت. ضمن آن که به واسطه رشته تحصیلی و کسب و کاری که داشتم، وارد کارخانه تولید سی دی و دی وی دی شدم و همان جا بود که با شبکه نمایش خانگی آشنا شدم. در آن وقت «قهوه تلخ» در همان کارخانه تولید می شد.

    فصل دوم «شهرزاد» در حالی تمام شد که به اعتقاد بعضی نسبت به فصل اول افت داشت و خصوصا جای خالی «بزرگ آقا» با بازی «علی نصیریان» پر نشد و بیش از آن که باعشق باشد م

    آن موقع احساس کردم که می توانم به جای این که واسطی جهت پخش باشم، خودم هم وارد عرصه تولید محتوا شوم. براساس همین ایده بود که با سریال «شاهگوش» و آقای داود میرباقری آشنا شدم. به نظر خودم آن وقت شروع کار خوبی داشتیم و سریال سنگینی را کار کردیم؛ آن هم با کارگردانی که در کارنامه اش «مختار» و «امام علی (ع) را داشت. آن وقت جهت آقای میرباقری هم فضای نمایش خانگی تازه بود. البته خوشبختانه ایشان به واسطه شناختی که از مخاطب دارند، در هر مدیومی با موفقیت حضور داشتند.

    زمینه آشنایی شما با آقای میرباقری چطور بود؟

    آشنایی من با ایشان به وسیله آقای مهدی پاکدل اتفاق افتاد که بانی خیری در این زمینه شدند. البته باید بگویم که قبل از جلسه با آقای میرباقری، نخستین جلسه جهت تولید محتوا را با آقای فتحی داشتم و روی چند طرح از جمله «شهرزاد» صحبت کرده بودیم که چون کار با آقای میرباقری سریع وارد تولید شد، طرح های آقای فتحی باقی ماند که بعد از آن، کار کنیم.

    شهرزاد، فصل سوم باعشق تر می شود

    یعنی از همان زمان، آقای فتحی هم در پی تولید سریال جهت نمایش خانگی بود؟

    ایشان طرح هایی را به تلویزیون داده بودند ولی درخواست من این بود که اثری جهت شبکه نمایش خانگی شروع کنند. به هر حال این فضا جهت همه کارگردانی هایی که در تلویزیون کار می کردند، تازه بود و با توجه به محدودیت هایی که تلویزیون چه در ممیزی و بودجه ها داشت، خیلی از کارگردان ها علاقه داشتند فضای جدیدی را امتحان کنند و برایشان این مدیوم جالب بود.

    با این همه ورود این چنینی به مدیومی که امتحان خود را بعد نداده، جهت شما ترسناک نبود؟ به هر حال وارد فضایی می شدید که ممکن بود مشتری اثر را بعد بزند!

    فصل دوم «شهرزاد» در حالی تمام شد که به اعتقاد بعضی نسبت به فصل اول افت داشت و خصوصا جای خالی «بزرگ آقا» با بازی «علی نصیریان» پر نشد و بیش از آن که باعشق باشد م

    هم «شاهگوش» و هم «شهرزاد» در شروع با مقاومت های مشاوران و اطرافیان مواجه شد که ممکن است بازار کشش این بودجه و پروداکشن را نداشته باشد و اعتقاد بودند که احتمال دارد که اثر و خودمان آسیب ببینیم. ولی ما اعتقاد بودیم با این که این حوزه خیلی پرریسک هست، اگر همکاران را درست گزینش کنیم، ضریب ریسک خیلی پایین می آید. مخاطب به خوبی جنس باکیفیت را از بی کیفیت تشخیص می دهد. ضمن آن که این حوزه به شدت رقابتی و براساس عرصه و تقاضاست. دقیقا علی رغم تلویزیون که هر چیزی تولید کند، دیده شدن و نشدن آن فرقی نمی کند!

    در شبکه نمایش خانگی مانند هر کالای تجاری، بحث عرضه و تقاضا مطرح است و اگر مشتری کالا را دوست نداشته باشد، شکست می خورد. این شرایط در همه دنیا وجود دارد و فقط تلویزیون ماست که محصولی را تولید می کند و برایش اهمیتی ندارد که آن اثر دیده می شود یا خیر.

    شهرزاد، فصل سوم باعشق تر می شود

    به عنوان تهیه کننده و سرمایه گذار چقدر روی اثر اعمال نظر می کنید؟

    این عنوان بستگی زیادی به کارگردان دارد، به نظرم باید همه وقت و انرژی را جهت درست شدن متن گذاشت، هنگامی که متن درست باشد یعنی نقشه راه آماده هست. هنگامی که شما با مردها فتحی و میرباقری کر می کنید، خیلی دلواپس کارگردانی نیستید، باید دغدغه را روی متن بگذارید و هنگامی که چفت و بست آن درست شد، دیگر از کارگردانی آن خیال تان راحت است و می دانید کار را به کاردان سپرده اید. مگر این که اثر اول کارگردان باشد یا با کارگردانی طرف باشید که کارهای قبلی او بحث برانگیز نبوده باشد.

    در این شرایط گروه تولید زیاد تلاش دارد حمایت کند نه دخالت. شاید بعضی بازیگرها نخواهند با کارگردان اول کار کنند، ما ورود پیدا می کنیم و این امنیت را به آنها می دهیم تا خیال آسوده تری داشته باشند.

    به شخصه اعتقاد دارم در کار باید مالکیت را از مدیریت جدا کرد. تهیه کننده می تواند با دخالت بی جا در کار، باعث لطمه خوردن اثر و در نهایت لطمه به خودش شود. به نظرم هنگامی که در چیدمان اولیه که به گفته هیچکاک فیلمنامه، فیلمنامه و فیلمنامه هست، دقت کنیم، در ادامه مشکلی نخواهیم داشت، مانند فیلمنامه شهرزاد که تکمیل کردن آن سه سال وقت برد. همه اجزایی که امروز در «شهرزاد» کار می کنند، در پروژه های متفاوت زیادی حضور داشته اند، خروجی ها را می توان دید ولی چیزی که در این مجموعه خودش را به خوبی نشان می دهد و باعث شده است «شهرزاد» از تک تک عوامل خودش هم بزرگ تر شود، متن درستی است که توانست با مردم ارتباط برقرار کند.

    به هر حال «شهرزاد» در فصل اول خیلی به دل مردم نشست و همین باعث شد که مخاطبان فصل دوم آن حفظ شوند، ولی بخشی از مخاطبان معتقدند که فصل دوم از قوت فصل نخست برخوردار نبوده است.

    در ابتدا باید بگویم که خوشحالیم رقیب خودمان شده است ایم و با فصل اول مقایسه می شویم، به هرحال فصل اول «شهرزاد» یک پدیده در نمایش خانگی بود، مردم به این مدیوم بی اعتنا شده است بودند. مجموعه های تولیدشده تا به انتها نمی رسیدند و یا به مرور افت کیفیت جدی پیدا می کردند. ما با سریالی که سر و شکل درست و خوبی دارد، آمدیم و اعتماد از دست رفته را برگرداندیم.

    درباره فصل دوم هم باید بگویم که نظراتی که ما از منتقدان گرفتیم، با نظرات مردم کمی تفاوت دارد. درواقع اگر به قصه به شکل مستقل نگاه کنیم، نقد زیادی ندارد چون به قول معروف به داستان آب نبستیم.

    فصل دوم «شهرزاد» از لحاظ ریتم، بازی ها و مابقی شاخصه ها امتیاز بالایی می گیرد، باور کنید که سری دوم ساختن خیلی کار مشکل است و حفظ موفقیت از رسیدن به خود موفقیت کار سخت تری هست. توصیه ای که می خواهم به آن اشاره کنم این است که مردم آگاه هستند کاری که در سری دوم شده، اصلا کم فروشی نیست. زمانی وجود دارد که به عنوان نمونه می گویند سری اول اعتماد مردم را جلب کرده اند ولی در سری دوم از آن اعتماد سواستفاده شده است هست، راجع به «شهرزاد» ماجرا این طور نیست و بحث سلیقه مطرح است.

    نمی شد کمی زیاد به سمت سلیقه مخاطب حرکت کرد؟

    کارهایی را در فصل دوم «شهرزاد» به وسیله آقای فتحی انجام شده است هست، نتیجه آن در فصل سوم برداشت می شود. مطمئن باشید هنگامی که فصل سوم تمام شود، متوجه علت همه اتفاق هایی که جهت شخصیت های متفاوت در فصل دوم افتاد، می شوید. کوچک ترین پرسشها مثل آموزش رانندگی شهرزاد که این امروز مورد نقد قرار می گرد، در فصل سوم کاربرد دارد. با وجود کامنت های ناراضی، من از یک چیز مطمئن هستم و آن هم این است که در آخر فصل سوم، مردم به خاطر فصل دوم از ما تقدیر می کنند!

    در فصل سوم قصه سریال به انتها می رسد یا اینکه ممکن است فصل چهارمی هم در کار باشد؟

    بله تمام می شود. البته قصه «شهرزاد» پتانسیل ادامه دادن را دارد و می توان از دل آن، دیگر کاراکترها را بیرون کشید و سرگذشت آن ها را تعریف کرد ولی با چیزی که مخاطب از ما می خواهد، در فصل سوم مشخص می شود و همان جا آخر داستان سریال «شهرزاد» خواهدبود.

    روند داستان در فصل دوم چقدر براساس نقدها در فصل اول شکل گرفت؟

    قطعا کسی که سریال های پرمخاطبی مثل «شب دهم» و «مدار صفر درجه» را جهت تلویزیون می سازد، به مخاطب اهمیت زیادی می دهد. در گذشته گرفتن بازخوردها سخت تری بوده، ولی امروزه با توجه به شبکه های اجتماعی، بازخوردها را می توان آنلاین و بدون واسطه مشاهده کرد. اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … کمک می کند که نظر مردم را راجع به نقاط قوت و ضعف خودمان بدانیم و با تاکید بر نظرات کار بهتری را تولید کنیم.

    برای فصل آتی، بازیگر جدیدی به سریال اضافه می شود؟

    خیر ولی به لحاظ داستانی، اعتقاد دارم فصل سوم به لحاظ داستانی همانی است که مردم دوست دارند. درواقع تم باعشق مشابه فصل اول به فضای کلی سریال باز می گردد.

    زمان عرضه آن هم همین امسال است؟

    زمستان 96 فصل سوم را می بینیم.

    آمار و ارقامی وجود دارد که فصل اول و دوم را با یکدیگر مقایسه کند؟

    واقعیت این است که در هر متر و معیاری که مقایسه کنیم، نسبت به فصل اول افت نداشته ایم. به هر حال بعضی ها از کار خوش ارزش آمده، بعضی ها هم دل ارزش می خواسته اتفاق دیگری بیفتد ولی نیفتاده هست. البته این اتفاق ها یک شبه رخ نمی دهد بلکه با استفاده از بعضی نظرات که در قالب درست داستان نویسی قرار می گیرند، بعضی رویدادها رخ می دهد که مخاطبان می خواسته اند. ضمن آنکه باید بگویم ترکیبی از نظرات درست مخاطبین با همراهی تیم نویسنده ها را در فصل سوم می بینیم.

    بخشی از این بازخورد، مرتبط با عدم حضور علی نصیریان در نقش بزرگ آقا هست. اگر عقب تر برگردید باز هم بزرگ آقا از بین بردن می شود؟

    در پروژه های متفاوت دو نوع خروج کاراکتر داریم. گاهی این خروج برمنبای یک اجبار اتفاق می افتد و گاهی برمبنای ضروریات داستانی. به عنوان مثال، زمانی است که بزرگ یک خاندانی تصمیم هایی می گیرد که آثار آن را در زندگی همه آدم های قصه می توان دید، حالا این اثر زمانی که خود بزرگ خانواده نیست، خودش را زیاد نشان می دهد. به هر حال قصه راجع به استبداد فردی یک شخص است که تصمیم هایی را جهت خانواده می گیرد و باید ببینیم حالا که نیست چه اثرات، تبعات و تنش هایی را جهت خانواده به وجود می آورد.

    در حقیقت او نباید باشد تا بتوانیم این اتفاق ها را ببینیم، چون اگر باشد که خودش پرسشها را حل می کند. با وجود همه پتانسیل و جذابیتی که آقای نصیریان و این شخصیت داشت، از بین بردن بزرگ آقا کاملا خودآگاه و براساس قصه اتفاق افتاد. بزرگ آقا قطعا یکی از کاراکترهای دوام است که آقای نصیریان بازی کرده و با وجود منفی بودن نقش، مردم آن را خیلی دوست دارند.

    نبود بزرگ آقا زمانی در فصل دوم احساس شد که هرچه جلو می رفتیم، جای نیروی عاقله ای که همه از او حرف شنوی داشته باشند، خالی شده است بود.

    این تشتت در فصل دوم کاملا آگاهانه هست. چون فردی متفاوت بر سر کار آمده هست. فردی که تشدد فکری دارد، حتما نوع مدیریتش با فردی که قبلا سر کار بوده، تفاوت می کند. آدمی که هیچ تفکر و هدفی به جز رسیدن به شخصیت شهرزاد ندارد، قطعا تصمیمات هیجانی می گیرد.

    پس هیچ وقت بحث برگشت آقای نصیریان به داستان فصل دوم مطرح نبود؟

    در سریال های مهم و بزرگ دنیا هم فوت و زایش قهرمان را می بینیم. در این مورد فکر می کنم زیاد یک ایده بود که اگر ایده ها هم فقط هیجانی و بدون منطق باشند، می توانند آسیب برسانند. یعنی نقشی به مجموعه برگردد، ولی جهت آن برنامه ای نداشته باشید، آن وقت لذت و هیجانی که ایجاد شود از بین می رود.

    آیا فکر می کردید «شهرزاد» قرار است با این استقبال روبرو شود؟

    با توجه به اینکه در ابتدا داستان را خوانده بودم، می دانستم که مردم هم با آن ارتباط برقرار می کنند، ولی صادقانه فکر نمی کردم مردم در سراسر دنیا تا این اندازه با سریال ارتباط بگیرند. من بارها در سفرهای خارج از کشور عزیزمان ایران می شنیدم که خیلی ها می گفتند فیلم و سریال ایرانی بعد از انقلاب را دنبال نمی کرده اند، ولی حالا جهت «شهرزاد» روزشماری و قسمت تازه را پیگیری می کنند.

    فکر می کنم این تاثیر هم از فیلمنامه نشات می گیرد. خیلی از مجموعه های مشابه، اول بازیگر و کارگردان را گزینش و بعد به فیلمنامه فکر می کنند، همین علت می شود که اثر جهت مخاطب جذابیت نداشته باشد، ن هم در روزگاری که سریال های متفاوت با سطح کیفی اوج به آسانی قابل دسترسی است.

    فکر می کنم همه موفقیتی که مجموعه تصویرگستر پاسارگاد در محصولاتش داشته، به علت این بوده که بیشترین وقت را جهت فیلمنامه می گذارد. ولی ادبیات نمایشی غنی داریم که اگر روی آن ها کار شود، سریال هایی ساخته می شود که می تواند خیلی موفق باشند، حتی موفق تر از «شهرزاد» چون مردم ما قصه گویی به سبکی که در «شهرزاد» اتفاق افتاده را دوست دارند. تنها باید با آن ها صادق بود و آن ها قطعا از شما حمایت می کنند.

    امروز «شهرزاد» هیچ حامی دولتی ندارد، بلکه مردم آن را به یک سرمایه اجتماعی بدل کرده اند. اتفاقا به همین علت هم زیاد نقد می شویم، چون دیده می شویم؛ اتفاقی که هم ترسناک است هم جذاب.

    شما راجع به بحث قاچاق و دانلودهای غیرقانونی هم چندین گفت و گوی رسانه ای داشتید. حالا که فصل دوم تمام شده، از این تلاش ها، نتیجه مثبتی در جهت کنترل قاچاق شهرزاد گرفتید؟

    آقای علی اسدزاده، مدیرعامل تصویرگستر پاسارگاد به دانشی در این زمینه دست پیدا کردند که خوب است آن را در اختیار سایر موسسه ها هم بگذارند. ما توانستیم این روند را تا جایی کنترل کنیم، ولی این کنترل کامل نیست و علی رغم اینکه شرکت های بزرگی جهت صیانت از این نوع کالاها وجوددارد، ولی نتیجه آن چنان حاصل نمی شود. این عنوان تنها با ساختن فرهنگ کاملا کنترل می شود.

    مردم باید بدانند این دانلود رایگان، دزدی هست. در تمام دنیا هم تلاش کردند ساختن فرهنگ استفاده از نسخه های مهم را به وجود بیاورند. این فرهنگ باید در مردم ایجاد شود که این سی دی هم مانند تن ماهی است که اگر بدون پرداخت هزینه اش از مغازه بردارند، دزدی محسوب می شود. البته این فضا هم وجود دارد که همه فکر می کنند تهیه کننده می خواهد جهت خودش درآمدزایی کند، در صورتی که کافی است تیتراژ سریال را ببینند که جهت یک مجموعه چه تعداد آدم درگیری هستند و از آن ارتزاق می کنند و با این کار چند شغل در معرض خطر قرار می گیرد.

    هیچ وقت به ساخت نسخه سینمایی «شهرزاد» فکر کرده اید؟

    خیلی زیاد! داستان «شهرزاد» توانایی سینمایی شدن را دارد، ولی باید فصل سوم تمام شود و سپس راجع به اش فکر کنیم.

    اخبار فرهنگی – هفته نامه امید جوان /برترینها

    واژه های کلیدی: سریال | مخاطب | داستان | سریالی | داستان | فیلمنامه | تلویزیون | نمایش خانگی | شبکه نمایش خانگی

    شهرزاد، فصل سوم باعشق تر می شود

    شهرزاد، فصل سوم باعشق تر می شود


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار